What we do at Lundquist

 Measure   Manage   Change

Lundquist is a strategic consultancy specialised in online corporate communications. We adopt a tried-and-tested approach to all our projects, dividing them into three phases: Measure | Manage | Change. Thanks to our extensive research activities, we have particular expertise in financial communications and reporting, corporate responsibility, employer branding, social media as well as user experience and interaction design. Keep up-to-date with all our activities, events and research or download our white papers. See what’s on.

Blog

Il cambio di passo della comunicazione online di sostenibilità in Italia

È tramontata l’era del “taglia e incolla” per cui le aziende italiane si limitano, per quanto riguarda la comunicazione della sostenibilità, a riprodurre stralci dei loro bilanci sui canali online, considerati come secondari?

 

I risultati della 7° edizione della nostra ricerca CSR Online Awards sembrano dare speranza per una risposta positiva a questa domanda.

 

 

Si comincia a vedere un approccio più maturo, le aziende sembrano finalmente aver capito che non conta solo più “avere” le informazioni sul sito, ma anche il come le si presentano, come si integrano nel business dell’azienda e nel suo modo di ingaggiare gli utenti-stakeholder.

La ricetta Lundquist per la sostenibilità distintiva nell’era della rendicontazione obbligatoria

L’avvento del D.lgs. n. 254 del 30 dicembre 2016 sulle informazioni non finanziarie, che impone alle aziende quotate ed altre importanti imprese un livello minimo di trasparenza su tematiche sociali ed ambientali, ha dato avvio a una serie di riflessioni sulla sostenibilità d’impresa, sia nel contesto aziendale che al suo esterno.

 

Il recepimento della direttiva europea sulla trasparenza non finanziaria porta importanti novità in ambito sostenibilità e CSR, in particolare per quanto riguarda il rigore del processo di reporting, la verifica esterna e il coinvolgimento di team e figure in molti casi nuove (dal CdA alla direzione finanza e amministrazione).

Come sta cambiando il panorama della sostenibilità in Italia: quattro scenari, due possibili risposte

Negli ultimi due anni non vi è stato nessun sostanziale cambiamento nel panorama italiano a livello di numero di società quotate che hanno avviato processi di rendicontazione di sostenibilità: questo uno dei risultati più importanti della nostra ultima ricerca CSR Online Awards.

 

È in questi ultimi mesi, invece, che stiamo assistendo a una importante trasformazione del panorama in termini di approccio alla sostenibilità d’impresa, grazie all’entrata in vigore, a partire dall’esercizio 2017, del D.lgs. 30 dicembre 2016 n. 254, che recepisce la Direttiva europea riguardante la comunicazione di informazioni di carattere non finanziario.

News

Digital transparency test for non-listed companies continues into fourth year – inclusions & deadlines

In line with increasing demands for accountability and transparency, Webranking by Comprend will continue to include and assess major non-listed companies in Italy and Switzerland. The ranking is conducted by Lundquist.

 

Noting the pivotal role that Italy’s and Switzerland’s non-listed companies play in their respective economies, this is the fourth year that Webranking takes an in-depth look at a section of companies that have an important impact on society, culture and economy.

 

Webranking by Comprend is Europe’s most in-depth annual analysis of online financial and corporate communication, covering the largest companies by market capitalization and largest non-listed companies in Europe and globally. Find out if your company is included below.

Into the sustainability labyrinth: Lundquist event provides guidance on a distinctive response to mandatory reporting

It’s a critical moment for corporate sustainability in Italy and companies turned out in force at an event we held in Milan last week to hear how to turn this year’s legal obligation on non-financial transparency into an opportunity.

 

We hosted over 60 participants from 38 registered companies at TIMSpace for a morning of presentations and conversations about the merits of a distinctive approach to sustainability for the benefit of the entire business, covering topics of sustainability strategies, non-financial reporting, stakeholder engagement and communications. Entitled “Nel Labirinto della Sostenibilità” (In the Sustainability Labyrinth), the event warned about the dangers of having a narrow, compliance-oriented response to the requirements of the Italian decree mandating reporting on some social and environmental matters (read our blog post on how the decree is changing the Italian sustainability scenario – in Italian.)

Lundquist channel

Follow @lundquist

© 2016 Lundquist – Partita IVA 05881100969

css.php